Evolution igen

Författare:

2008-01-09
Tidskriften Nature uppmärksammar nu vikten av att forskare sprider bevis för evolution genom naturligt urval. Forskning och Framstegs blogg var lite före (och här). I artikeln uppmärksammas en bok som getts ut av US National Academy of Science. I boken ges sammanfattningar av, och konkreta exempel på, evolutionens vetenskaplighet.

Ägget eller hönan först, samtidigt är nog svaret.

Skrev ett inlägg på annan debatt som jag lägger ut här nedan:

Läste på en annan debatt precis denna frågeställning och skrev detta svar.

"En celldelning som
insåg att det vore bättre för överlevnad och började producera av komman vid sidan av, och inte sammanfogad då det blir extra besvär att släpa på för mycket döende celler? Annars så vore det ju det optimala för evigt liv. Intressant fråga.
Skriven av l-hs den 22 apr 07:47"

Jag hoppas att man tex ses igen mm efter livet, så jag är inte ateist.

Men inget som jag går runt och funderar ned mig på.

Om Tex Jesus hade sagt i ren evolutionistisk anda på sin tid att din förfader var en apa eller amöba till någon så hade nog risken varit att han uppstigit förtidigt ganska överhängande, om denne skulle försöka förklara "ursoppan" och dess start, så Adam och Eva var nog att föredra .

Ta bara en bil eller moped tillbaka till den tiden och folk skulle hylla dem som gudar som hade dem.

l-hs