Planetspecial på webben

Efter vulkaner och ord är det dags att ta steget ut i rymden. Nu öppnar F&Fs planetspecial.

På Forskning & Framstegs webbplats finns sedan en tid två specialavdelningar med artiklar, frågor och kuriosa kring geologi respektive språk. Geologispecialen öppnade i samband med att Geologins dag firades i hela landet i augusti 2001, och ordspecialen öppnade när resultatet av vår uppskattade ordtävling nyligen presenterades.

Vi vet också att ett annat ämne som ligger er läsare mycket varmt om hjärtat är rymden. Därför är det naturligt att vår nya specialsatsning kretsar kring rymden, eller snarare kring solen, dvs planeterna.

På planetspecialen, som du når genom vår förstasida eller genom att direkt klicka här, finns Forskning & Framstegs senaste artiklar om planeter. Här presenteras också varje dag planetkuriosa, och du kan testa dina kunskaper med våra enkla planetfrågor. I takt med att fler artiklar publiceras i papperstidningen kommer också planetspecialen att uppdateras. Det gäller också för geologi- och ordsidorna, så gör det gärna till en vana att då och då titta in på våra specialer.