Annons

- Notan, tack. Och det snabbt!

- En god måltid och ett lyckat restaurangbesök kan förstöras av att man inte får notan tillräckligt snabbt.

Författare: 

Publicerad:

2006-04-01

Det säger Kai Victor Hansen, som forskat vid Restauranghögskolan, Örebro universitet, om måltidsupplevelser. Många som går ut och äter gott ska sedan på teater eller träffa vänner. En långsam hantering av betalningen irriterar och drar ner helhetsbetyget på en måltid.

Kai Victor Hansen har intervjuat ett trettiotal vana restaurangbesökare i två norska städer, men menar att svaren är representativa för hela Norden. Resultatet visar att det inte räcker med att ha en bra kock - serveringspersonalens betydelse får inte underskattas.

Du har just läst en artikel från tidskriften Forskning & Framsteg. Prenumerera här.

Kommentera:

Dela artikeln:

TIDNINGEN FÖR DIG SOM ÄR NYFIKEN PÅ ALLVAR
11 nummer 779 kr
2 nummer 99 kr
Du vet väl att du kan läsa Forskning & Framsteg i din läsplatta? Ladda ned appen från App Store eller Google Play. (Läsplatteutgåvan ingår i alla prenumerationer.)

Lägg till kommentar